Sistemi di almacenamentu è di consegna di filati nantu à macchine circulari per maglieria
E caratteristiche specifiche chì influenzanu a consegna di u filatu nantu à e macchine circulari di maglia di grande diametru sò l'alta produttività, a maglia cuntinua è un gran numeru di fili trattati simultaneamente. Alcune di queste macchine sò dotate di una striscia (scambiu di guida di u filatu), ma solu poche permettenu a maglia reciproca. E macchine per maglia di calze di picculu diametru anu finu à quattru (o qualchì volta ottu) sistemi di maglia (alimentatori) è una caratteristica impurtante hè a cumbinazione di u muvimentu rotativu è reciprocu di u lettu di l'aghi (letti). Trà questi estremi ci sò e macchine di diametru mediu per e tecnulugie di u "corpu".
A figura 2.1 mostra u sistema simplificatu di furnimentu di filati nantu à una macchina circulare per maglieria di grande diametru. I fili (1) sò purtati da ubobine(2), passatu per u cestinu laterale finu à l'alimentatore (3) è infine à a guida di u filu (4). Di solitu l'alimentatore (3) hè dotatu di sensori di stop-motion per u cuntrollu di u filu.
Ucestadi a macchina per maglieria cuntrolla u piazzamentu di i pacchi di filatu (bobine) nantu à tutte e macchine. E macchine circulari muderne di grande diametru utilizanu cestelli laterali separati, chì sò capaci di tene un gran numeru di pacchi in pusizione verticale. A pruiezione di u pianu di sti cestelli pò esse diversa (oblunga, circulare, ecc.). S'ellu ci hè una longa distanza tràbobinaè a guida di u filu, i fili ponu esse infilati pneumaticamente in tubi. U disignu mudulare facilita u cambiamentu di u numeru di bobine induve hè necessariu. E macchine circulari di maglia di picculu diametru cù un numeru più chjucu di sistemi di camme utilizanu sia cestelli laterali sia cestelli cuncepiti cum'è parte integrante di a macchina.
I cestelli muderni permettenu l'usu di bobine doppie. Ogni paru di perni di cestello hè centratu annantu à un ochju di filu (Fig. 2.2). U filu di una nova bobina (3) pò esse ligatu à a fine di a lunghezza precedente di filu (1) nantu à a bobina (2) senza fermà a macchina. Certi cestelli sò dotati di sistemi per soffià a polvera (cestello à ventilatore), o di circulazione è filtrazione di l'aria (cestello à filtru). L'esempiu in Fig. 2.3 mostra e bobine (2) in sei file, chjuse in una scatula cù circulazione d'aria interna, furnita da ventilatori (4) è tubi (3). Un filtru (5) elimina a polvera da l'aria. U cestello pò esse climatizatu. Quandu a macchina ùn hè micca dotata di una striscia, questa pò esse furnita da u scambiu di filu nantu à u cestello; certi sistemi permettenu di pusiziunà i nodi in a zona ottima di u tissutu.
U cuntrollu di a lunghezza di u filu (alimentazione pusitiva), quandu ùn hè micca adupratu per a maglia à motivi, deve permette di alimentà diverse lunghezze di filu in corsi in diverse strutture. Per esempiu, in a maglia à coste Milano ci hè un corsu à doppia faccia (1) è dui corsi à una sola faccia (2), (3) in u mudellu ripetutu (vede Fig. 2.4). Siccomu un corsu à doppia faccia cuntene u doppiu di punti, i fili devenu esse alimentati à circa u doppiu di a lunghezza per rivoluzione di a macchina. Questa hè a ragione per chì questi alimentatori utilizanu parechje cinghie, aghjustate individualmente per a velocità, mentre chì l'alimentatori chì utilizanu fili di a stessa lunghezza sò cuntrullati da una cinghia. L'alimentatori sò generalmente muntati nantu à dui o trè anelli intornu à a macchina. Se si usa una cunfigurazione cù duie cinghie nantu à ogni anellu, i fili ponu esse alimentati simultaneamente à quattru o sei velocità.
Data di publicazione: 04-Feb-2023